Sunday 21 July 2013

20. Yes, I am.

It’s 20th July 2013 and I’m 20 yrs old! Let me tell u a secret. This is the time of my life. HAHA. I’ve been waiting for this moment for all this years. I cant wait to turned 20 because I just loveee number 20.

Can u believe it? I’m 20 and I’m a wife, a mother, a daughter, a sister, and I work too. Are u the same? How can u do that? HAHA sometimes, I do feel down because I’m tired but thinking of it, how my MOM did it masa dulu2? Aku baru sorang anak. Mama 4! Mmg whoaaaaa. Best, bukan x best. But its challenging jugak aa jadi ‘young mama’ sebab ‘ter’ advance satu stage. Tak sempat nk merasa macamana teen life would be like lepas habis high school, hang out dgn kawan2 without thinking about anything, lepak semua tu, p study kat U...

BUT don’t misunderstood. I feel blessed actually. Aku dah merasa mcamana susah cari duit, susah nak jaga anak, sakitnya giving birth, pantang semua tu…. BUT at the same time, seronok sebenaqnya! Kita kerja, baru kita tau betapa tensionnya bila kena marah dengan bos, same thing macam time sekolah kna marah dgn cikgu. Kita rasa lebih independent, responsible and tanpa kita sedaq, we learn to be grateful and mature enough to handle big situation. Mmg aku belajaq x tinggi tapi pengalaman pun penting kan? Apa benda baru kita buat tu semua kita belajaq.

Kat sekolah dulu kalau menyampah kat sapa2 mst mengutuk sakan. Tapi bila dah keja, lain pulak. Mmg kadang2 rasa geram gilaaaaa ni dengan sapa2. Ikut dan dia ja nak kata. Setengah tu mmg x dak adab langsung! Ingat dia bagus gila lah. Depa x paham keja kita, tau nak kata. Mmg bara. Duk kata org nu x betoi, dia ja betui. Padahai dia yg meroyan. So aku just bagi dia menang, pkiaq kata dia tu x matang, sambung buat ja keja aku. Kalau layannn, sat g aku pulak yg meroyan. Sedddey! Biaq dia seronok kata dia menang. Wakaka bagi pih kat dia. Dia seronok. Nak tunjuk pandai tapi dia sendiri cakap pun x betui. Setiap tempat kja mst ada ja yg annoying. Aku xtau la org rasa aku ni cmna tapi, lantak ah. Haha x payah pikiaq. Everybody makes mistakes. Sorry jela kalau aku pun annoying and hampa menyampah kat aku. I'm being myself.

About marriage? Semua yang x kawin lagi akan teringin gila nak kawin. Tambah2 budak sekolah. Yang dah habis skolah and dah habis belajaq plak teringin jgk nak kawin tapi takut. Sapa kata x best? Mmg BEST pun! HAHA. My situation, bila kawin muda, bila keluaq pgg tangan bagai org duk tgk. Yala, igt baru couple2. Nak solve, senang ja. Bawak anak. Ada yg terpinga2 and x percaya tapiiii ‘ADA AKU KESAH?’. Ini semua POYO. Semua org keja nak mengata. Janji aku dah kawin. Dah sah. Nak kata lagi? Depends. I think, u better MIND YOUR OWN BUSINESS BECAUSE I DON’T THINK YOUR LIFE IS SUPER-GOOD-GILA.

Without family support, aku rasa aku x kan dapat handle semua ni sorang2. Its tough. Tapi aku tgk skrg ramai pulak kawan2 skolah pakat nak kawin dah and ada yg baru kawin. CONGRATULATIONS! Happy dengaq. Yang belum kawin, nnt jemput tauuuu!

That’s all for now. Thanks family, friends, husband. Love you. Biggggg hug!


*These are some photos to share!












Cute dakkkkkkk???? Weee suka sangat! 

No comments:

Post a Comment